Tillbaka i Kämpersvik

Hallihallå!
 
Nu är jag som en ny människa igen, jag kan svinga (nästan) huvudet från sida till sida och det gör bara lite ont! 
 
Jag är visserligen inte helt bra än, det märkte jag när vi var och kollade på fantastiska Karins konsert, i Marstrands kyrka. Jag trodde på allvar att jag skulle tappa huvudet för att det var så tungt och nacken var så svag. Kyrkbänkar är ingen hit alltså, jag lider med alla äldre som går dit och tvingas till plåga på detta viset. Hade Gud verkligen haft något emot lite bekvämlighet? Jag ska läsa Bibeln nu när jag är sjukskriven och ta reda på det. 
 
Annars har jag haft det sjukt najs hemma i Ucklum och Stenungsund. Så himla härligt att träffa alla, även om det bara var typ två veckor sedan sist! 
Vi var och hälsade på min systerson Ludvig häromdagen. Han blev livrädd för mig när jag tittade ner i vagnen med kragen på. Sen var han lite skeptisk hela eftermiddagen men jag tror att han accepterade mig igen till slut.
 
Det blev även fin-häng på bryggan i getskär med hela gänget. Kolla på bilden där nere, hur #SOFT ser inte det ut då?.
 
Jag har vart hos sjukgymnasten nu och fått höra att jag ska bli helt bra om jag gör mina övningar som jag ska. Och sånt slarvar man ju aldrig med eller? 
Nä men jag ska verkligen vara duktigt med det. Det är ju liksom bara för min skull osv osv. 
 
Nu är jag uppe i Kämpersvik igen, vi har hunnit ha reunion-grill och igår låg jag  nästan hela dagen vid sjöboden. Jag lyckades även ta ett riktigt bad, även om jag inte kom så djupt att jag kunde doppa huvudet, men ändå! 
 
Jag har även hängt en hel del med Lisas morfar Bengt. Han läste dikter för mig medans vi drack kaffe på altanen. Sämre kan man ha det när man är sjukskriven. 
 
Dock är det trist som satan att Julia och Lisa jobbar hela tiden, jag vill ju också vara med! Men vi hinner ju ses på kvällarna iallafall.
 
Ikväll kommer massa härliga människor upp hit och hälsar på också! Vi ska ut på Grebbestad festivalen. Jag ska ta det så himla lugnt som man bara kan. Jag längtar efter er! Sen dessutom gött häng hela dagen imorgon! 
 
Nu har Lisa och Julia gett sig ut på en lite morgonjoggingtur, bara en mil ungefär. Tack och lov att jag har en bra anledning att chilla hemma! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0