Helgen jag var både 16 och 66.

 
 
Jag har precis haft den bästa helgen! 
 
I lördags kom Viktoria, Nibell, Hidman, Niklas och Emil hit! 
Dom satte upp tälten och sen åkte vi in till Grebbestad och satte och oss på en klippa och drack öl, precis som alla andra 16-åringar...  Julia och Lisa cyklandes när dom hade slutat och vi hade så himla trevligt! 
 
Eftersom det var Grebbestad karnevalen var det sjukt mycket folk överallt. Vi drog till Röde orm och hängde där tills det stängde, även om vakten hotade att kasta ut oss flera gånger för att vi öppnade ett fönster. Det var sjukt varmt där inne. Det hjälpte inte att ha kragen på sig. 
Julia skonade han inte, visserligen tog hon fönstervägen in en gång, men ändå. 
Det var ingen större fara dock, hon kunde gå in igen direkt. 
 
I söndags hade vi bakishäng och åt frukost på bryggan i Grebbestad, sen drog vi med Emils van till Fjällbacka och gick och klättrade iRonja Rövardotters skreva. 
Sen blev det även lite minigolf, det var ...spännande. Eller nåt. Vi behöver inte prata mer om det, men jag vill säga att jag gjorde en hole in one, eller spik som det tydligen hette. 
På kvällen grillade vi och åt middag i lusthuset. Det var sorgligt när dom åkte hem. 
 
Idag har det varit så tomt, för Lisas morfar och mormor och alla har åkt hem nu också.
Men jag tänkte att det nog var bra med en vilodag för min nacke, det har ju varit ganska fullt upp ett par dagar så jag är helt slut i den. Man tror ju hela tiden att det är nästan bra och att man ska orka allt som vanligt, men det gör man tydligen inte. 
Så idag har jag haft en pensionärsdag, frukost och korsord i lusthuset, kaffe på altanen, en liten promenad ner till havet. Sen en tupplur på soffan. 
Jag har även lyssnat på P2 som hade nåt franskt tema idag och jag ska säga att det inte är alls så dumt faktiskt. 
 
Men det känns ju även som att det räcker med en sån här dag lite dådå, så jag är verkligen glad att andra gänget kommer imorgon! 
 
Nu ska jag gå ut och måla hammocken, man vill ju inte missa Rapport och Aktuellt sen. (Jag har hört att man ser sånt när man är pensionär.)
 
Må väl! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0