Saalbach

Slarvar ju som satan med bloggandet! 
 
Nu har jag provjobbat en kväll på en liten tapas-restaurang iallafall. Det gick ganska bra tror jag, men det var inte mycket folk där, så jag får hoppas på mer tider efter lördag, när det är bytesdag annars. 
 
Ikväll ska jag provjobbat som inkastare på en nattklubb. Det kan bli spännande kanske! 
 
Däremot har vi lite boende-trassel, vi har en couchsurfare i Kaprun, men där finns dåligt med jobb, jobb finns i Saalbach, men där finns inget boende. 
 
Sista bussen går dessutom tillbaka dit vid 19:30, kan bli tajt när jag inte börjar jobbet förrän kl 10... 
Ikväll stannar Emil i Kaprun, han ska gå ut med våran värd på "Hungarian-night", som det lät så är det nog tur att jag inte är delaktig då! 
 
Alla hotell som finns är svindyra, jag är inte upplagd för att betala 85 euro för ett rum, en natt, när jag dessutom kommer vara där i cirka 5 timmar. 
 
På tal om det så blev min plånbok stulen häromkvällen, på fantastiska Hinterhag. Vilket ställe det är! 
Men det var trist att jag precis innan hade tagit ut 100€. Och det är inte direkt så att vi har pengar som gräs om man säger så! 
 
Nu hoppas vi mycket på mina skills som promotiongirl, och på att Emil har fått ett dunderjobb tills vi ses igen! 
 
Annars bränner vi våra sista pengar på liftkort och hoppas på det bästa. 
Vi har inte åkt en enda dag till sen det andra gänget åkte, och då har det typ snöat en meter sen dess. Det suger ganska stenhårt!
 
Jag vill inte ge alla som har tvivlat på mig rätt, men jag har lärt mig att det kan vara bra att kanske boka boende för natten lite tidigare än såhär. 
 
Men men, det löser sig! Förhoppningsvis drar jag in så jävulskt mycket folk på klubben att den är öppen tills gryningen! 
 
Ha det fint så länge och håll en tumme! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0