Ordning och reda!

 
"Det är som mörkast innan gryningen"-uttrycket passar perfekt här! 
 
Igår eftermiddag/kväll kändes det tungt och kämpigt. Jag hade ingenstans att sova, jag hade ingen aning om vad det var för ställe jag skulle jobba på och jag kände mig ensam och fattig. 
 
Jag smet in i turistinformations-lobbyn och funderade på livet. 
Skulle jag 
1: betala 85 € + taxi till hotellet efter jobbet och behöva tjuvåka med bussen hem morgonen efter för att mina pengar har varit slut
 eller
2: hänga runt på dom sista barerna/strippklubbarna (bara för att dom är öppna längst!) och sen ta morgonbussen hem? 
 
Jag tänkte jag satsar på nummer 2 .
 
Så jag gick till ett afterski ställe med ryggsäcken på och träffade snabbt på några fulla tyskar som mer än gärna bjöd mig på en öl. 
Sen minglade  jag runt lite på stället och berättade för alla att dom skulle gå till taverna efteråt för då skulle jag jobba där osv. 
 
Glad i hågen gick jag till tavernan kl 22.00 och pratade med vakten. Han berättade vad jobbet gick ut på:
Locka in folk under två timmar, "gärna svenskar, för dom dricker så mycket", sen glida runt med en shotbricka och sälja shots. 
 
Det är ju perfekt för mig! Så länge jag har tränat på att hetsa folk till att dricka och nu slippa bli hetsad tillbaka! Win-win säger jag bara! 
 
Jag var där totalt typ 15 min kanske och blev sen iväg skickad med order att komma tillbaka imorgon kl 12 och skriva på papperna och flytta in i mitt rum. 
 
Problemet med boendet fanns ju dock kvar och då var ju ganska långt från 22:15 till 06:27 när nästa buss gick. Det blev så att jag tog en taxi till kaprun. Ynka 50€ ända fram till dörren! (Iaf billigare än att sova på hotell!) dessutom var chauffören en skön lirare som körde Harley Davidson i nåt mc-gäng och lovade att ta mig med i gänget när jag har skaffat mig motorcykel.
Han jobbade dessutom för samma boss som jag typ. Det verkade bra. 
 
Men nu då har jag alltså flyttat in på mitt lilla rum i Saalbach. Det ligger precis vid liften och nära till jobbet och allt!
 
Nu håller vi alltså tummarna för att Emil ska hitta ett jobb med, helst här i Saalbach!  Sen har allt löst sig till det bästa! 
 
(Tror jag, jag har ju visserligen inte jobbat nåt än och jag kanske råkar vara katastrof där, men ändå!)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Heja Anna-Karin!
Det kommer gå galant för dig!
Kram!

2013-02-08 @ 17:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0