Fattig, fattigast, AK

 
 
Hej hej Hallå!
 
Har haft en kämpigt period igen, först och främst har Emil åkt hem. Jag saknar honom som fan, även om vi var isär det sista med! Men allt var lättare och framför allt roligare med sällskap! 
 
Jag har ju som sagt fått jobb, nu går det bra! 
I början var det sådär, min chef sa till mig att jag skulle först stå ute från 21-23/00 beroende på hur mycket folk som var inne. 
Sedan skulle jag sälja shots (ur sprutor, ascoolt! Jag hade ju köpt direkt!) och plocka bort tomma glas från borden om det fanns. 
 
Dock var det inte var bartenderna tyckte att jag skulle göra, min huvuduppgift var tydligen att hjälpa dom, hämta mer öl, se till att det fanns shotglas osv osv. 
Tjejen i ena baren var sjukt irriterad på mig och pratade öppet om hur dålig jag var och att jag inte fattade nånting och kunde inte ens hämta ölen (som står i ett rum utan belysning, vilket jag inte hade en aning om) med dom andra anställda, så att jag hörde det.
 
Jag var nära att ge upp och skita i det då, men så tänkte jag "fan ta henne!"  och frågade henne dagen efter vad hon egentligen ville att jag skulle göra och då sa hon det med att fylla på och sånt, så efter det så har vi en lite mer avslappnad stämning. Hon har iaf känsla nog att inte prata så att jag hör länge. 
 
Sen har det varit karneval-dagar i Österrike, tydligen nån typ av högtid där alla klär ut sig. Jag blev tilldelad en sjuksköterska-uniform med tillhörande hätta. Väldigt typisk "Halloween-and-wanna-be-sexy" dock hade jag byxor och linne under men det var väldigt populärt och shotsen tog slut på ett kick. Det gjorde givetvis att min boss tyckte jag skulle ha den på mig varje kväll. Jag sa okej under karnevalen för då var massa andra också utklädda, men sen får det vara bra! 
 
Inkastarjobbet är okej ändå, även om jag är en sån jobbig jävel som jag själv alltid har hatat. Men dom flesta är väldig trevlig och står och tjötar lite. 
Sen går kvällarna rätt fort för det är fullt upp hela tiden. 
Jag brukar sluta mellan 3-5 typ. Ibland går vi ut och tar en öl eller två efteråt. 
 
Dagarna däremot, dom är ganska långa. Säg att jag vaknar kl 11-12 och då har jag inget att göra fram tills typ 21 när jag börjar jobba igen. 
 
Jag har nämligen inte råd med liftkort än. Jag fick låna Emils ena kontokort när mitt blev stulet, men tror ni inte på fan att jag har slagit in fel kod och spärrat det?? Nu har jag alltså lite pengar på kontot, men dom är inte möjligt att ta ut. 
 
I kontanter har jag ca 75cent. Man kommer inte jättelångt på det kan jag tala om! 
Som tur är får vi gratis middag på hotellet. Då gäller det med andra ord att äta ordentligt. Sen blir det även natta-mat efter jobbet. Det är gött! 
 
Jag har åkt en dag har i Saalbach iaf, det var gött som fan!   
 
Men jag kan tala om att livet inte leker när man sitter på rummet, det är har snöat hela natten och nu skiner solen. Liftarna går precis utanför och alla som kan åka är glada och lyckliga. 
 
Ä
Jag får lönen den 2 mars tydligen. Om jag sköter mig kan jag eventuellt få ett förskott, när jag har jobbat minst två veckor. Alltså om drygt en vecka. 
Jaja, varför ska man åka skidor när man är här? Chilla på rummet är också najs... Förövrigt har Österrike låst all slags streaming, jag kan inte ens kolla på svtplay eller netflix. Mina böcker har jag läst ut med. Det blir ku en del harpan
 
Ja, vi får väl se hur det går det här! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0