Uppdatering i punktform. Min bästa och smidigaste.

Vad har hänt sen sist?

* Mycket kvalitetstid i hängmattan. Och i hammocken. Och i sjöboden.
Ibland har jag tagit ett glas vin under tiden. Ibland lyssnat på dokumentär från P3 där folk mördar och styckar varandra osv. Olika nivå på njutande. 

 

* Kört Bengans übergräsklippare och trimmat kanterna. Trist på ett sätt att sommaren har varit så fin, gräset torkar ju och dör istället för att jag ska få köra mer med klipparn. 

 

* Plockat vinbär och bakat en vinbärspaj, som vi tog med oss upp på berget och skulle äta medans solen gick ner, men när vi istället blev totalt uppätna av muterade mygg så rusade vi ner till lusthuset. 

 

* Cyklat igen! Så gott som smärtfritt gick det. Ledde cykeln över bron med en fast hand, helt utan problem. 

*Suttit i vindskyddet mot fågeldammen, bläddrat i fågelboken och föreställt mig livet som fågelskådare. Det var inte helt dumt tycker jag, men jag är redan avigt inställd till tidiga morgonar. 

 

* Ätit nybakat brödfrukost efter ett morgondopp tillsammans Lisa, Julia och Karin som kom upp på besök.

* Även haft en bror, en syster med varsin respektive samt barn här. Och ätit räkor, lax och makrill på berget i Grebbe. 

 
 

* Fått ett tecken i form av en dödskalle av lite te-spill. Funderar nu på om det kan vara straffet för att jag aldrig har undvikit A-brunnar.

 

Ja, det var väl det. Må väl!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0